De Forès a Sant Pere de Sabella

Vall del Corb

Bonica excursió fins a l’església de Sant Pere de Sabella al municipi de Conesa, que travessa boscos de roures, pins rojos i pinastres. Antiga església del nucli de població de Sabella avui convertida en ermita. El poblament de Sabella va pertànyer inicialment al castell de Forès. Possiblement al lloc hi havia un poblat ibèric (CA). Fins el 1154 va formar part del bisbat de Vic. El 1330 es va posar punt i final a un plet amb les parròquies de Forès per la qual l’església de Sant Pere fou separada de la parròquia de Forès i inida a la de Fonoll com a sufragània. El 1383 va passar la senyoria de Santes Creus i a la fi del segle XV hagué d’atorgar-se una carta de població, amb moltes franquícies, per mirar d’aturar el seu despoblament, ja  que quasi no quedava ningú. Avui està totalment despoblat.

Com arribar-hi:

1. Sortida des de l’edifici de l’ajuntament (C/Pla de la bassa, 21).
  2. A la Creu de Rocafort, prendre el camí senyalat com GR 171-1 que ens duu a la pista que uneix Forès amb Conesa en direcció a Conesa.
  3. Des de la pista passarem de llarg un camí que ens queda a mà esquerra (abeurador de les escodines) i continuarem fins el proper trencall a l’esquerra on hi ha assenyalat en un cartell “Sant Pere de Sabella”.
  4. Prenem aquest camí, que és una pista ampla i engravada que comunica els aerogeneradors del parc eòlic Conesa I, i anem seguint la pista principal ins trobar un camí a mà esquerra on un indicador de fusta ens assenyala “Sant Pere de Sabella”.
  5. Seguim el camí que ens porta al despoblat de Sabella i uns metres més endavant trobem l’església de Sant Pere de Sabella.
Powered by Wikiloc

Nivell de dificultat

Fàcil

Desnivell

110 m de pujada i 131 m de baixada.

Marques de seguiment

Sí, senyalitzada amb marques blanca i vermella del GR®171-5 des de Forès, a la creu de Rocafort, i la ruta taronja de Conesa.